fredag 10 januari 2014

Stickade ros-vantar enligt dotterns önskemål

Mönstret "Spring roses in Vienna", som jag tidigare skrivit om, föll även dottern i smaken. Dock passade det inte, varken garnmässigt (baserat på vilka garner jag hade hemma, här råder för tillfället köpstopp på garner) eller storleksmässigt. Jag ritade därför om mönstret enligt dotterns önskemål, nya blad blev det, en ny mudd och en ny "spets". Andra sidan av vantarna är helt omgjorda, där står dotterns namn och tummarna är helt gröna. Dessa gjorde succé! Det är utan tvekan väldigt roligt att sticka till någon som är så hjärtligt tacksam som denna lilla tjej.


Vantarna är stickade Rauma finullgarn (jag köpte bara ett nystan av varje grön, har tidigare stickat dessa, och de är fortfarande inte slut) med stickor 2,5 mm.


Ikväll blir det fredagsmys med "Fångarna på fortet", känns lite som när jag var liten. Mysigt!

1 kommentar:

  1. Jätte söta vantar! Visst är det roligt att sticka till någon som blir glad.
    Tack för din kommentar har lagt till dig också :)
    Ha`en skön lördagkväll!

    SvaraRadera