lördag 15 februari 2014

Virkad älg och förlängt sportlov

Magsjukan är här, som tur är (peppar, peppar...) verkar det varit en lindrig variant den här gången, och nu räknar vi timmar upp till 48 när vi får gå utanför hemmet igen. Innebär att sportlovet startade några dagar tidigare här, då det inte blev någon mer skola efter tisdagen.

Sista dagarna har bestått av "soffhäng" (och tvättande). Hittade ett underbart mönster på "Hälge" hos Pysselboa. Gratis mönster, men läs hennes önskemål. Jag valde att skänka en slant till Barncancerfonden. 



Hälge är virkad i 100% ull, tyvärr minns jag inte vad garnet heter då det var ett restnystan (som räckte precis! Hade inte fått ut en en maska till!). Virknål 2,5, som vanligt stoppad med vadd från IKEAs Gosa Slån.


Hoppas Hälge var lycklig sin tid i skogen, för ni ska han få bo i min pappas bil. 20 mil om dagen ska han avverka där, så han får ju se lite av världen. Eller i alla fall en bit av E6:an. Tror att de två blir ett bra team.


Idag regnar det. Det blir OS och rensande här hemma. Egentligen hade jag tänkt att jag skulle varit på Syfestivalen. Vilket drömställe! Men det krävs ju att alla är friska om man ska orka med sånt. Dessutom kostar det ca "3 koftor" innan jag ens är där. Kanske ska göra en liten garnbeställning ändå...

På återseende!

7 kommentarer: