måndag 17 februari 2014

Virkade bakverk, igen.

"Lindrigt", sa jag om magsjukan... I lördags var det lillasysters tur, så nu räknar vi 48 timmar i karantän än en gång. Igår mådde hon lite bättre, bara lite feber, och jag kände att jag behövde komma ut en stund. Tog en löprunda på 8,4 km i ösregnet, skönt! I alla fall efteråt. Tyvärr är inte motion min starka sida. Har inte så mycket att rapportera på viktfronten ännu.

En stark sida är däremot "UFO:n". Sambon frågade häromdagen hur många pågående projekt jag har, och jag började tänka efter; en kofta, en filt, en kudde, en hjärtekatt, fyra ugglor... Listan kan göras en bra bit längre. Har dessutom flera projekt som jag är väldigt sugen på att påbörja, men just nu saknas garn och det har jag bestämt att jag inte får köpa förrän jag färdigställt en del annat.

...därför har jag nu virkat klart årets första bakelser! Av delar jag hittade i min "UFO-påse", en ros här och en jordgubbe där.



Bara för att med gott samvete få börja på något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar