måndag 13 januari 2014

Påbörjar vägen mot en sundare livsstil, är det någon som vill vara med?

Idag börjar vardagen igen. Har varit ledig länge denna jul, sedan 20 december, och på grund av mitt knä blev det en vecka extra. Mycket stillasittande har det blivit, och en hel del onyttigt. Jag är inte en person som testar diet efter diet, utan oftast äter jag helt enkelt det jag tycker är gott. Tyvärr sammanfaller det inte riktigt med vad som är nyttigast, och nu känner jag att jag kommit till en brytpunkt. Jag måste ta tag i mina matvanor, och min vikt!

Bild från: http://tranastyrka.se/mer-antioxidanter-minskar-risken-for-hjartsvikt/


Jag tänkte börja idag, inte sluta tvärt med allt som är gott, men att tänka efter före jag stoppar i mig onyttiga saker (självklarheter egentligen, ack så svårt när skafferiet fortfarande är fullt av julgodis).

Tänkte också börja försöka träna, sätter inga höga mål nu i början. En gång i veckan får räcka, har tänkt mig utvärdering varje måndag.

Mitt första delmål är att gå ner 3 kg, när jag har gjort det tänker jag belöna mig själv med den här boken, "Lekre masker og lekne sting" av Sidsel J Høivik.


Är det någon som vill vara med? Så kan vi motivera varandra? Hade varit roligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar