fredag 8 augusti 2014

En lång sommar

Det var längesedan jag skrev något här. Det har varit en lång, på många sätt härlig sommar, med fantastiskt väder! 

I sommar har jag nästan inte virkat någonting, det har varit stickning för hela slanten. Jag har stickat på min rosa "Siri" och är färdig med henne så när som på knapparna. Bilder kommer när hon är helt klar. 

Jag har påbörjat en ny "Siri", denna gång en grå, också denna till mig själv, bara för att den var så väldigt rolig att sticka!


Jag håller på med färgglada knästrumpor, som jag hoppas att jag hinner klart med innan kylan kommer. Kylan kändes ganska långt bort när jag satt och stickade på sandstranden.


För övrigt har jag solat, badar, campat, grillat, varit ute med båten, umgåtts med kompisar... Det har varit en härlig sommar! Nu börjar löven redan gulna på träden (delvis av torka) och kvällarna blir kortare. På måndag är det dags att återgå till vardagen. Mörker innebär däremot att handarbets-kvällarna blir längre. Hoppas på en mysig höst, men än ett tag njuter jag av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar