onsdag 13 november 2013

Afrikanska blommor, uppdatering!

För ett (ganska långt) tag sedan började jag virka på vad som var tänkt att bli en pläd att ha i vårt sovrum. Jag började med att använda restgarner, men insåg ganska snart att det behövdes rätt mycket garn till mitt "lilla" projekt. Dessutom tröttnar man lätt på att virka samma sak hela tiden, och det har blivit en hel del annat längs vägen.


Så här ser pläden i alla fall ut just nu. Virkar en blomma lite då och då. Jag har lagt till ett extra varv för att få det lite mer enhetligt. 


Denna kommer att passa perfekt i sovrummet (den dagen den blir klar...)! Jag har nämligen hittat de perfekta sängborden, IKEA Vettre



Som sänglampor blir det bordslampor från Sebra.


Rosa. Det är dags att få in lite färg hemma. Tror detta blir toppen!


2 kommentarer:

  1. Jättefint blir det! Härliga färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det hör väl till att man ska ha något evighetsprojekt ;-)

      Radera