torsdag 14 februari 2013

Från Fettisdag till Alla Hjärtans Dag på en dag

...ja, så kan det kännas att jobba natt! Fjärde jobb-natten på sex dagar har jag precis kommit hem ifrån. Dygnsförvirringen är total.

I tisdags bakade jag och barnen semlor, fast det var förstås roligast att slicka visparna. Vi gjorde en lokal variant, där grädden är blandad med vaniljkräm utan att för den del mandelmassan behöver stryka på foten... En riktig kaloribomb alltså! Men Nalle valde den smala vägen och kalasade på en virkad variant (mönster från Virka liten kaka).

...och dessutom blev det kvar grädd-vaniljkräm till gårdagens fruktsallad (vilken för övrigt var mer populär än semlorna hos barnen, även om den inte riktigt såg ut som på bilden, vilken jag hittade här). Sedan gick familjen och lade sig, och jag åkte till jobbet igen...



...och nu sitter jag här, kvart i nio på morgonen och äter korv stroganoff till frukost efter att ha varit vaken ett dygn. Igen. Det blir lätt lite konstigt då.

Ha en riktigt mysig dag med nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar