torsdag 20 december 2012

Årets julklapp: Cupcake-mössan!

Vad fort december har gått! Tänkte innan att jag skulle hinna med mycket mer än vad som faktiskt har blivit av. Nu är dock de flesta julklapparna klara, och jag har även bestämt att det inte blir så mycket mer julgodis tillverkat (kanske lite till...). De kvällar då jag lyckats hålla mig vaken har det dock blivit lite stickat, och jag får väl konstatera att cupcake-mössan verkar bli årets (hemmagjorda) julklapp. Mössorna (förutom bären) är stickade och virkade i Drops Merino Extra Fine från Garnaffären.
 Cupcaken i bruna toner är till min mormor, 77 år ung som älskar roliga hattar, så jag håller tummarna för att denna passar!


 Cupcaken utan "gräddkant" är till svärmor, tvekade lite på om det skulle bli ett körsbär eller en jordgubbe på toppen, men jag hoppas hon blir nöjd med detta!

Den minsta lilla mössan är till döttrarnas favoritdocka. Rosa form, "chokladsmak" och hallon på toppen. Den och ett par stövlar i dockstorlek hamnar i ena strumpan på julaftons morgon. Kanske ska ta och sticka en mössa till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar